Smash / Smash 4 Power Rankings v4 (12/2016 updated)
Semisti ottaa pannuunb ku Koneistamoihin ei oo itellä kiinnostusta, ku en voi (jostain käsittämättömästä syystä) edes pelata mun mainilla, johon olen käyttäny paljon enemmän aikaa kuin mihinkään muuhun hahmoon. Käytännössä realistisia pärjäämismahdollisuuksia ei siis ole. Ja unionien turnauspaikka meni remppaan, joten en voi mennä mihinkään turnaukseen. Pelaan tätä kuitenkin hupimielessä, mut en kyl voi supportaa tollasta turnaussarjaa, jonka turnausjärjestäjä bannii mun hahmon, koska otti siltä viime kohtaamisella turpaan niin pahasti. Tämän takia varmaan pr-sijakin jää saamatta. Reilua, mutta kai voin elää asian kanssa, kun en muutakaan voi. (Muuta kuin viimein tuoda asian esille)
Reply
(06.11.2016 21:07)Jaxi Wrote:Semisti ottaa pannuunb ku Koneistamoihin ei oo itellä kiinnostusta, ku en voi (jostain käsittämättömästä syystä) edes pelata mun mainilla, johon olen käyttäny paljon enemmän aikaa kuin mihinkään muuhun hahmoon. Käytännössä realistisia pärjäämismahdollisuuksia ei siis ole. Ja unionien turnauspaikka meni remppaan, joten en voi mennä mihinkään turnaukseen. Pelaan tätä kuitenkin hupimielessä, mut en kyl voi supportaa tollasta turnaussarjaa, jonka turnausjärjestäjä bannii mun hahmon, koska otti siltä viime kohtaamisella turpaan niin pahasti. Tämän takia varmaan pr-sijakin jää saamatta. Reilua, mutta kai voin elää asian kanssa, kun en muutakaan voi. (Muuta kuin viimein tuoda asian esille)

Ymmärrän kyllä että ottaa pannuun, mutta muista, että tää ei oo sentään sama asia kuin MK ban. Et menetä hahmoasi, pelaat vaan eri koolla.
Mun mielestä smawlerin vois sallia. my 6,20 cents.
Reply
(06.11.2016 21:30)Jebu Wrote:
(06.11.2016 21:07)Jaxi Wrote:Semisti ottaa pannuunb ku Koneistamoihin ei oo itellä kiinnostusta, ku en voi (jostain käsittämättömästä syystä) edes pelata mun mainilla, johon olen käyttäny paljon enemmän aikaa kuin mihinkään muuhun hahmoon. Käytännössä realistisia pärjäämismahdollisuuksia ei siis ole. Ja unionien turnauspaikka meni remppaan, joten en voi mennä mihinkään turnaukseen. Pelaan tätä kuitenkin hupimielessä, mut en kyl voi supportaa tollasta turnaussarjaa, jonka turnausjärjestäjä bannii mun hahmon, koska otti siltä viime kohtaamisella turpaan niin pahasti. Tämän takia varmaan pr-sijakin jää saamatta. Reilua, mutta kai voin elää asian kanssa, kun en muutakaan voi. (Muuta kuin viimein tuoda asian esille)

Ymmärrän kyllä että ottaa pannuun, mutta muista, että tää ei oo sentään sama asia kuin MK ban. Et menetä hahmoasi, pelaat vaan eri koolla.
Mun mielestä smawlerin vois sallia. my 6,20 cents.

Hahmo on käytännössä täysin eri kyllä. Kannattaa joskus kokeilla noita, niin huomaat, miten suuri ero on.
Reply
Iha btw oon tossa kyllä samaa mieltä.

Itse en pelaa Miitä mutta näkee sen jo kun ottelee tusinan matseja ensin smallia ja sit Guest kokoo.
Reply
(06.11.2016 21:07)Jaxi Wrote:ku en voi (jostain käsittämättömästä syystä) edes pelata mun mainilla
Sen enempää kantaa ottamatta asiaan: Suomi on niitä harvoja paikkoja maailmassa, jossa miit on näinkin paljon sallittuja. Nykyään ehkä Guest XXXX sääntöä alettu käyttämään enemmän muualla.

(06.11.2016 21:07)Jaxi Wrote:turnausjärjestäjä bannii mun hahmon, koska otti siltä viime kohtaamisella turpaan niin pahasti.
En usko, että tästä kuitenkaan on ollut kysymys.

PS. Esamin video aiheesta  ??? https://www.youtube.com/watch?v=wNeSSgA4bv8
Reply
Vaihtaa vaa hahmoa???
Reply
(07.11.2016 19:21)Vurky Wrote:
(06.11.2016 21:07)Jaxi Wrote:ku en voi (jostain käsittämättömästä syystä) edes pelata mun mainilla
Sen enempää kantaa ottamatta asiaan: Suomi on niitä harvoja paikkoja maailmassa, jossa miit on näinkin paljon sallittuja. Nykyään ehkä Guest XXXX sääntöä alettu käyttämään enemmän muualla.

(06.11.2016 21:07)Jaxi Wrote:turnausjärjestäjä bannii mun hahmon, koska otti siltä viime kohtaamisella turpaan niin pahasti.
En usko, että tästä kuitenkaan on ollut kysymys.

PS. Esamin video aiheesta  ??? https://www.youtube.com/watch?v=wNeSSgA4bv8

Toi video on kyllä hyvä joke. Fairista ei pitäisi koskaan saada upb:tä, edes bowseriin. Jos pieni brawler ei tapa aikaisin, se tappaa keskokoisen hahmon jollain smashilla vasta jostain 140%:sta, tai upb:llä samoista prosenteista, jos ollaan keskellä kenttää. On ihmeellistä miten noinkin hyvä pelaaja omaa niin vähän ymmärrystä tästä pelistä, että kuvittelee hahmon hyväksi, jos pystyy kompottaa cpu bowseria. CPU bowseriin tietenki toimii kaikki compot, eihän se edes osaa di:ttää. Ja siitä pakoilusta ja mobilitystä sen verran, että vastustajan pitää vain kerran arvata, mihin meet, niin se rankaisee siitä helposti.

Voitte myös kysyä Mursulta, miten vaikea mun hahmo on voittaa. Hakkaa mut jollain low tierillä (docilla) 95% ajasta, enkä edes saa siihen juuri ikinä mitään tappokompoa ländättyä. Ainut oikea syyhän hahmon bannissa olemiseen on se, että sakurai ei sallinut sitä gloryssä, niin kuin ei sallinut mitään muutakaan miitä. (samasta syystä jenkit pelaa kahdella stockilla)

Ja siis Schwa on ihan ääneen turnauksessa sanonut, että sallisi hahmoni Koneistamossa, jos mä joskus tulisin sinne. Mutta koska en tuu, niin hahmo pysyy bannissa. Tämän jo pitäisi itsestään herättää semisti kummastusta. Ennen viime koneistamoa kysyin Schwalta salliiko se hahmoni, jos tuun sinne. Vastaus oli ei.
Reply
Koneistamoissa on alusta asti ollut tarkoituksella eri ruleset kuin Unioneissa. Tarkoituksena oli tarjota vaihtoehto Unionin stagelistalle ja customeille. Miit oli bännissä jo kahdessa turnauksessa ennen kuin pelasin Jaxia vastaan n. vuosi sitten. Kun Routa ehdotti Mii-hahmojen sallimista keväällä, en halunnut joustaa rulesetistä periaatteen vuoksi, mutta päädyin kompromissin sallimalla default-koon Miit. Olen Mii-hahmojen lisäksi joustanut parissa muussakin asiassa, esim. 2 stock vs 3 stock ja kenttälista, josta jotkut ovat halunneet poistaa mm. Lylatin.
Reply
Ainut vaan, että pienen brawlerin bänniminen ei vaikuta kuin yhteen pelaajaan negatiivisesti koko Suomessa. Paitsi että itse asiassa se vaikuttaa negatiivisesti kaikkiin, jotka pelaavat myös turnauksissa, joissa pieni brawler on sallittu. Se, että sallisit pienen brawlerin, antaisi muille vain mahdollisuuden saada lisää kokemusta matchupista, ja niin hekin voisivat voittaa minut Unioneissa samalla tavalla kuin Mursu tai Jebu, joilla on runsaasti mättöilloissa saatua kokemusta hahmoani vastaan. Kyllä, jopa Jebun DK:lla on varmaan 60 % voitto% mun pientä brawleria vastaan. Huomatkaa, että DK on mid-tierissä majaileva iso hahmo, johon kaikki kompot toimii (spoiler:ei edes tärkein pienen brawlerin tappokompo: dthrow->fair->upb, koska kuten jo sanoin, fairin voi di:ttää niin, että upb ei osu). Tosin Jebu ei vielä edes osaa DI:ttää niistä pois, ja silti otan pataan.
Reply
Miksi tässä pelissä on ees olemassa miit??

Miksi ylipäänsä missään pelissä on olemassa miit??

Mikä hahmo Mii on?

Mikä hitto ees on Mii???
Reply
jaxi varmaan on ihan aiheesta kiukussa. en ole asiaan perehtynyt niin en ota kantaa. älkää flametko pls

ps. MIKÄ ON GEELI SPECIAL
Reply
Jos Mii on bannissa niin se ei kyllä johdu siitä, että se olisi liian hyvä, vaan yksinkertaisesti siitä, että koot ja iskut kulkee niin monien mielestä "ylimääräisten" etujen raja-alueilla. Onneksi käytäntö sallia Miin kaikki iskut on ottanut tuulta alleen, mutta kokojupakkaa ei olekaan enää niin helppo ratkaista.

Jos joku on puhtaasti bannannut Miit siitä syystä, että myyttinen midgettinyrkki on epäreilu, niin vähän kyllä hävettää.
Reply
Kokemuksesta sanoisin MU:n olevan kaikki kaikessa Smawlerii vastaan, sillä riippuen siitä kuin hyvin sen confirmit ja follow-upit toimii tuntuu vaikuttavan eniten matsin kulkuun. Pidän Helicopter Kickiä vähän turhan hyvänä iskuna, mutta ei se Smawlerista ylivoimakasta tee. Mobiiliteetti suhteessa painoon on ihan naurettava, mutta sentään huono range kuuluu pakettiin tasopainoittamaan sitä.

Jos pelaat hahmolla jolla Smawlerin comboihin sun muihin jää helposti jumiin niin MU:ta on todella vaikea voittaa, mutta kuten doctorin kohdalla pääsen tappoprosenteilla realistisesti pois comboista ennen Helicopter Kickiä. Jos HK olisi vähän heikompi en näkisi siinä mitään väärää, jos sillä ei olisi tosiaan mahdollista kuljettaa kentältä kuolemaan alle 50%:sta. Olen aika varma että liikettä oltaisiinkin nerfitty jos sitä olisi nähty enemmän kansainvälisissä turnauksissa kuten vaikka Boost Kickiä...

Henkilökohtaisesti minulla ei ole sen suurempia ongelmia Smawleria vastaan missään muodossa, mutta heitä, jotka eivät pelaa yhtä sopivalla hahmolla Smawleria vastaan, ymmärrän varsin hyvin. Ei ole kivaa jos Jaxi ei pääse hahmo-ongelmien takia pelaamaan, mutta yksinkertaista ratkaisua ongelmaan ei ole.
Reply
Sanon näin ettei ongelmana ole se että Smawler olisi liian tehokas vaan se että liikutaan heikolla jäällä.

Asiaa on kovin vaikea selittää. Tämä koko koko juttu on niin tulen kanssa leikkimistä. Juttelin Schwaan kanssa asiasta ja kyllä noi Miit jää tuohon Guest XXXX kokoon ainaski Koneistamossa. Miksi? Logistiset. En ole kovinkaan hyvä kirjoittamaan ajatuksiani, mutta jos haluaa että selitän hieman tarkemmin niin pitää nykäistä vaa hihasta jos näkee mut jossaki.

Asiasta toiseen... Suomeen pitäisi tehdä yhtenäinen ruleset. Juttelin Schwaan kanssa kasuaalisesti asiasta ja olemme kummatki sitä mieltä että yhtenäinen ruleset helpottaisi kaikkien elämää. Tästä voitaisiin keskustella tulevassa koneistamossa sillä moni saapuu paikalle.

T. Routa
Reply
Logistiikat? Koska siinä menee niin kauan aikaa (ehkä jopa 1 min, jos et ole tottunut Mii makeriin!) tehdä konsolille minimipituuden+minimipainon omaavan Miin? Varsinkin kun Suomessa muutenkin ne samat konsolit kiertää turnauksesta toiseen. Ja Helsingissä jo lähes kaikkien turnauspelaajien setupeissa (ainakin jos on setup turnaukseen eksynyt) on jo valmiiksi niihin joko DS:stä siirrettyjä tai ite tehtyjä Mii-movesettejä. Ja sitten kun pienikokoinen Mii on tehty, niin siinä ei myöskään mene kuin muutama sekunti tehdä Mii millä tahansa movesetillä. Ja puuttuviin konsoleihin halutut movesetit voi tosiaan tehdä jo ennen turnauksen alkua, niin sekään ei viivästy. Ja sitten kun ne on tehty, niin niitä ei enää tarvitse tehdä uudestaan kyseiseen konsoliin.

Eli mistä logistiikkaongelmista tässä puhutaan?
Reply
Jaxin argumentti voittaa kyllä logiikassa Routan, se on nopeempaa tehdä vaikka pelkkä Smawleri setuppiin kuin unlockaa eka salaisista hahmoista eli sairaan nopeeta. Kuten tapani on sanoa, loppupäässä kaikki on tahdosta kiinni, eli halutaanko Smawleria sallia kaikkialla vai ei.
Reply
(13.11.2016 23:04)Jaxi Wrote:Logistiikat? Koska siinä menee niin kauan aikaa (ehkä jopa 1 min, jos et ole tottunut Mii makeriin!) tehdä konsolille minimipituuden+minimipainon omaavan Miin? Varsinkin kun Suomessa muutenkin ne samat konsolit kiertää turnauksesta toiseen. Ja Helsingissä jo lähes kaikkien turnauspelaajien setupeissa (ainakin jos on setup turnaukseen eksynyt) on jo valmiiksi niihin joko DS:stä siirrettyjä tai ite tehtyjä Mii-movesettejä. Ja sitten kun pienikokoinen Mii on tehty, niin siinä ei myöskään mene kuin muutama sekunti tehdä Mii millä tahansa movesetillä. Ja puuttuviin konsoleihin halutut movesetit voi tosiaan tehdä jo ennen turnauksen alkua, niin sekään ei viivästy. Ja sitten kun ne on tehty, niin niitä ei enää tarvitse tehdä uudestaan kyseiseen konsoliin.

Eli mistä logistiikkaongelmista tässä puhutaan?

Kuten sanoin en ole kovinkaan hyvä ilmaisemaan mitä päässäni on, mutta yritetäämpä.
Tämä ei ole aika kysymys. Ongelman tästä tekee että joudutaan joko A) menemään Sm4shin ulkopuolelle tai B) transportataan muulta laitteelta.
Ensinnäkin emme voi olettaa että jokaisella Mii pelaajalla on 3DS mistä tämä voi importata haluamansa kokoisen Miin. Tämä antaisi selvän laite edun niille jotka ovat hankkineet ylimääräisen laitteen.
Sitten tämä Mii maker. Sille on yksi vahva argumentti sen käyttöä vastaa nimittäin Sm4sh pelistä poistuminen. Haluan muistuttaa että Mii hahmojen koot sekottavat myös sääntöjä rajusti.
En ole varma kuinka tietoinen Jaxi olet tästä Mii hahmojen ympärillä pyörivästä draamasta, mutta sanon että olet aikalailla viimeinen uppoavassa paatissa mitä tulee kokoihin. Koot tuovat liian paljon onglmia ja tämän takia melkein kaikki Miit pelaajat ovat olleet valmiita uhraamaan kokonsa tämän Guest XXXX säännön puolesta.
En suosittele äänen korottamista minua vastaan tässä asiassa. Se ei nimittäin vie minnekkään. Olen ehkä ainoa joka on täysin selvillä koko tilanteesta. Sodan julistaminen TOta kohtaa ei tuo mitään muuta ku pahan mielen.
Reply
Itseäni turhauttaa jo pelkkä kontrollien säädön odottaminen, vaikka hyväksynkin sen. Jos vielä pitäisi odotella jonkun tekevän Miin nollista ennen ottelua niin olisi kyllä lähellä etten vain kävisi pelaamassa sillä välin yhtä matsia Meleetä tai hakisi välipalaa.
Ja bËstin kanssa jaan mielipiteen siitä että Miit eivät kuulu Nintendo-pelien hall of fameen pelattavina 'hahmoina' sanan löysimmässä merkityksessä. SMB:n world 1-1:n eka Goombakin on persoonallisempi hahmona.

Kuitenkin perustelut ovat aina olleet Mii-pelaajilla loppujen lopuksi vakuuttavammat, eikä tämä tapaus ole poikkeus.
Reply
(14.11.2016 20:56)Raveli Wrote:Kuten sanoin en ole kovinkaan hyvä ilmaisemaan mitä päässäni on, mutta yritetäämpä.
Tämä ei ole aika kysymys. Ongelman tästä tekee että joudutaan joko A) menemään Sm4shin ulkopuolelle tai B) transportataan muulta laitteelta.

Ensinnäkin emme voi olettaa että jokaisella Mii pelaajalla on 3DS mistä tämä voi importata haluamansa kokoisen Miin. Tämä antaisi selvän laite edun niille jotka ovat hankkineet ylimääräisen laitteen.
Miin tekemiseen ei ole koskaan tarvittu ylimääräisiä laitteita.
(14.11.2016 20:56)Raveli Wrote:Sitten tämä Mii maker. Sille on yksi vahva argumentti sen käyttöä vastaa nimittäin Sm4sh pelistä poistuminen.
Jotta tuolla argumentilla olisi minkäänlaista painoarvoa, pitäisi DLC-hahmojen ja kenttien olla myös bannissa. Lisäksi DLC-hahmot ja kentät maksavat rahaa (ja aikaa), ehkä jopa TO:lle, jos kaikilla setupeilla ei ole kaikkea tarvittavaa. Ja tätä ei todellakaan voida olettaa.
(14.11.2016 20:56)Raveli Wrote:Sodan julistaminen TOta kohtaa ei tuo mitään muuta ku pahan mielen.
En tiedä, mitä tällä oikein tarkoitat. Minä haluan vain pelata hahmoa, jota olen aina tottunut pelaamaan. Jos joku estää sinua tekemästä jotain, jota kaiken järjen mukaan ei ole järkeä kieltää, hyväksytkö asian, ja menet nurkkaan itkemään? Jos joku kiusaa sinua, niin annatko kiusata, vai teetkö asialle jotain?
Reply
Kuten sanoin en ole kovinkaan hyvä selittämään kantaani joten yritän tarkentaa aikaisempaa.

Toin 3DS importin esille koska puhuttiin Mii hahmoista. Yritin tarkoittaa että koon importaminen tuo edun pelaajille joilla on 3DS josta he voivat importata sen kokoisen hahmon kuin he haluavat.

Takaisin Mii makeriin. Erona DLCn ja Mii Makerin kanssa on se että DLC tapahtuu kummiskin Smashin sisällä toisin kuin Miin luominen tyhjästä joka vaatii Smash ohjelmasta poistumisen. Ei ole verrattavissa.

Quote:En tiedä, mitä tällä oikein tarkoitat. Minä haluan vain pelata hahmoa, jota olen aina tottunut pelaamaan. Jos joku estää sinua tekemästä jotain, jota kaiken järjen mukaan ei ole järkeä kieltää, hyväksytkö asian, ja menet nurkkaan itkemään? Jos joku kiusaa sinua, niin annatko kiusata, vai teetkö asialle jotain?

Juttu on näin että olet ainoa Mii pelaaja joka ei suostu kompromissiin (jota on erittäin kovasti yritetty saada standardi) johon lähes kaikki muut Mii pelaajat ovat suostuneet.

Ja tämä TO juttu on viittaus sinun ja Schwaan välisiin juttuihin. Saatte ihan itse keskustella asiasta.

Oon kuluttanu tarpeeksi aikaani tähän asiaan. Sanon vaa vielä että ota selvää tosta Mii laillisuuden jutusta sillä itse en osaa selittää näin internetin välityksellä (muutenki hankalaa saada ajatuksia paperille). Tämä säätö jää minun osaltani tähän.
Reply

Users browsing this thread: 1 Guest(s)